5 istotnych korzyści bloga firmowego

korzyści bloga firmowego

Jeśli prowadzisz firmę i szukasz narzędzi marketingowych online, blog sprawdzi się jako wsparcie dla twojego biznesu. To jedno z wielu narzędzi do prowadzenia komunikacji, używane przez firmy z różnych branż. Jakie korzyści dla firmy przynosi prowadzenie bloga:

SEO

Prowadzenie bloga, który połączony jest z kontami w mediach społecznościowych oraz firmową stroną internetową idealnie wspiera pozycjonowanie firmowych stron w wynikach wyszukiwarek. Tworzenie wartościowych treści zgodnych z zasadami SEO oraz linkami wewnętrznymi i zewnętrzny w odpowiednich miejscach wspiera te działania.

Reklama

Dobrze prowadzony blog, może stać się doskonałym miejscem reklamowym twojej firmy. Z odpowiedni treściami będzie reklamował twoje produkty czy usługi. Ponadto, na swoim blogu kontrolujesz to do ilu osób docierasz ze swoim przekazem, w przeciwieństwie do treści publikowanych w zewnętrznych serwisach internetowych.

Wiarygodność

Prowadzenie bloga wpływa na sposób postrzegania firmy przez klientów, pracowników czy kontrahentów. Dzięki temu narzędziu możemy pokazać się jako eksperci, którzy odpowiadają nawet na najtrudniejsze pytania klientów oraz wspierają ich. Poprzez prowadzenie dobrej komunikacji z odbiorcami bloga można wzmocnić wiarygodność firmy.

Budowanie zaufania

do marki, produktu, usługi – stosując inbound marketing oraz budując społeczność wokół marki, możesz wzmocnić zaufanie do niej. Dzięki prowadzeniu dobrej komunikacji z określoną grupą docelową, czyli np. informowaniu o właściwościach produktu, jego zastosowaniu czy odpowiadanie nawet na najtrudniejsze pytania klientów oraz rozwiewanie ich wątpliwości wpływa pozytywnie na postrzeganie marki oraz wzrost zaufania do niej. Ponadto, w skutecznej komunikacji marketingowej ważny jest również czas reagowania oraz angażowanie, aby wzmocnić więzi z odbiorcami 

Zwiększenie świadomości wśród grupy docelowej,

ma na celu między innymi stworzenie potrzeby posiadania danego produktu bądź usługi lub zwiększenia tej potrzeby, aby pobudzić sprzedaż. Dzięki rzetelnemu prowadzeniu bloga możemy dotrzeć do określonej grupy osób (potencjalnych klientów) nie stosując bezpośredniego przekazu reklamowego, a wykorzystując przekaz o charakterze informacyjnym czy edukacyjnym. Wtedy firma z pewnością zyska na wartości. Potencjalni klienci dowiedzą się więcej o produkcie czy usługach oraz z większą świadomością i pewnością będą dokonywać wyboru zakupowego, co może w przyszłości ograniczyć liczbę reklamacji oraz zwiększyć grono zadowolonych klientów.

1 Comment

  1. Nie mamy bloga firmowego, ale mamy na głównej stronie newsfeed i to jest w sumie jego namiastka, która mimo wszystko ożywia nieco stronę.

Dodaj komentarz