Zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem

Jak się zorganizować żeby nie zwariować?

Jeśli przytłacza Cię ogrom zadań, nie wyrabiasz się z terminami lub w okół Ciebie panuje chaos znajdź sposób, aby nad tym zapanować. Wprowadzenie usprawnień w systemie pracy lub zmiana nawyków, mogą sprawić, że życie stanie się łatwiejsze. Warto o to zawalczyć, aby nam i osobom w naszym otoczeniu żyło się lepiej.
Sposobem na zarządzanie zadaniami jest ich priorytezacja oraz delegowanie. Pomocna do tego może być macierz Eisenhowera.

Zarządzanie czasem

 

Oczywiście ustalanie priorytetów w zarządzaniu zadaniami to nie wszystko. Istotną kwestią jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, jak również umiejętność delegowania niektórych zadań, które są ważne, ale brakuje nam czasu, aby je wykonać, w odpowiednim czasie. Kluczową kwestią jest również chęć wprowadzenia zmian oraz odpowiedniego systemu usprawniającego, jak również determinacja i wytrwałość w wykształcaniu w sobie najlepszych nawyków. Macierz Eisenhowera to pewnego rodzaju metoda, o której warto pamiętać planując zadania.

Natomiast jeśli chodzi o narzędzia pomagające w planowaniu mogą to być aplikacje internetowe, tradycyjny kalendarz książkowy lub zwykły notes. Wielokrotnie korzystałam z aplikacji Trello i muszę przyznać, że sprawdziła się w moim przypadku, w szczególności przy pracy zespołowej.

Polecam również mój organizer tygodniowy. Do ściągnięcia poniżej 🙂

ORGAZNIZER

1 Comment

  1. Organizacja czasu jest bardzo ważna. Moje jedno z postanowień na 2017 rok 🙂
    Widzę jak wiele mogę zrobić, jeśli mam wszystko napisane, zaplanowane i trzymam się tego. Są też rzeczy mniej ważne i musimy o tym pamiętać, że nie wszystko jest na już 😉 Pozdrawiam, Karolina.

Dodaj komentarz