10 kroków do odnalezienia wewnętrznej motywacji

motywacja

Masz szefa, który zamiast Cię motywować, demotywuje?

Nie masz w swoim otoczeniu osoby, która mogłaby Cię zmotywować, czujesz, że brak Ci sił? Chcesz coś zmienić, ale brak ci motywacji? No to czeka Cię spore wyzwanie, aby te siły w sobie odnaleźć!

Wiem, że to nie proste, dlatego podaję 10 kroków do odnalezienia w sobie wewnętrznej motywacji.

1. Wyznacz sobie cele, jakie chcesz osiągnąć.

Formułując je warto zastosować zasadę SMART, według której cele powinny być:

  • skonkretyzowane (ang. specific), czyli dokładnie określone,
  • mierzalne (ang. measurable),
  • osiągalne (ang. achievable) i ambitne,
  • realne (ang. realistic), możliwe do osiągnięcia,
  • terminowe (ang. timebound / timely), czyli określone czasowo. Wyznacz konkretne terminy.

smart

Należy również wyraźnie odróżnić cele od zadań. Np. celem nie będzie wysłanie swojego CV, do innej firmy, aby zdobyć lepszą pracę, ale zdobycie jej. Natomiast wysłanie CV, będzie jednym z wielu zadań do wykonania, aby ten cel osiągnąć. Gdy już masz określone cele, wiesz na czym stoisz, możesz działać, podejmując wyzwanie, ale zanim to zrobisz …..

2. Wyobraź sobie swoje zrealizowane cele

Aby zmotywować się do działania, warto wizualizować sobie siebie, w sytuacji, gdy już te cele osiągniesz. Pomyśl o korzyściach. Powiedz sobie, że wszystko jest możliwe – bo jest! Osiągnięcie założonych celów zależy głównie od pracy jaką wykonasz oraz nie małej dawki cierpliwości.

3. Dla każdego celu określ zadania, które musisz wykonać

Określ terminy każdego zadania, bo gdy wykonasz je wszystkie, cel zostanie osiągnięty. Zadania powinny być wykonywane według priorytetów i według nich zaplanowane. Do dobrej organizacji zadań mogą posłużyć darmowe aplikacje internetowe, jakich jest wiele lub wersja papierowa np. organizer, albo zwykły kalendarz książkowy. Ja przeważnie korzystam z organizera, który sama stworzyłam i udostępniam wam pod wpisem, do ściągnięcia i wydrukowania.

4. Zakończ niedokończone sprawy, które chodzą Ci po głowie, aby oczyścić umysł ze zbędnych myśli

Jeżeli masz jakieś drobne zalegające sprawy, które nie dają Ci spokoju, np. wizyta u dentysty, odkładana na kolejny i kolejny tydzień, lub rozmowa z przyjaciółką, bo obiecałaś, że w końcu się spotkacie, ale nigdy nie masz czasu, a nawet jak go masz, to wykorzystujesz go na bezsensowne pierdoły. Oczywiście nie mówię tu o sprawach, na które nie mamy większego wpływu, które np. ciągną się latami, jak przewlekłe sprawy sądowe, ale o drobnych kwestiach dnia codziennego.

5. Dotleń umysł, poprzez aktywność fizyczną

, która poprawi krążenie krwi w twoim organizmie, a dzięki temu usprawni myślenie i doda Ci energii, a będzie Ci łatwiej odnaleźć w sobie motywację, do dalszego działania. Na tę kwestię, szczególną uwagę zwraca Joanna Stojek, trenerka personalna –  The way of life by Joanna Stojek.

Ćwiczenia fizyczne, w połączeniu ze zdrowym odżywianiem potrafią działać cuda. Twoje ciało jest naturalnie przystosowane do ciągłego ruchu, a 8 godzinne siedzenie przy biurku, godzina w samochodzie i kilka kwadransów przed komputerem, w domu potrafią zaburzyć twój naturalny rytm na tyle, że po kilku latach takiego trybu życia, spada wydajność organizmu, ochota na wysiłek fizyczny, chęć do życia i współżycia (seks jest również jednym z wyznaczników zdrowotności), brzuch i biodra niebezpiecznie się zaokrąglają, a plecy bolą. Wygląd sylwetki jasno pokazuje stan twojego zdrowia. Nie chodzi tutaj jedynie o kształt sylwetki, a o to, co spowodowało te zniekształcenia. Najczęściej jest to właśnie brak ruchu. Wystarczą 3 godziny tygodniowo, średnio umiarkowanego wysiłku fizycznego, aby przywrócić naturalny kształt ciała i zdrowie. Polecam wzmacniające ćwiczenia za biurkiem, w pracy. Nawet nie ruszając się z krzesła możesz wspomóc swoje ciało. 10 minut – tyle masz na pewno. A po pracy? Trening funkcjonalny, odwzorowuje nasze codzienne czynności, powodując, że ciało łatwiej adaptuje się, do biurowych warunków. To najczęściej polecany przeze mnie trening, dla osób zapracowanych, a jego efekty można zauważyć już po 10 spotkaniach. Hormony szczęścia wydzielone podczas takiego treningu spowodują, że nie będziesz mógł doczekać się kolejnego! I jeszcze jedno – zobaczyć w lustrze piękne ciało, czuć się lekko – nie ma nic bardziej motywującego! Jeśli nie chcesz ćwiczyć z trenerem, czujesz obawę przed siłownią, włóż wygodne buty i biegaj. Taka aktywność doskonale wpłynie na sylwetkę i umysł. Nie mów, że nie masz czasu. Zorganizuj się! Zatroszcz się o siebie! Jeśli nie znajdziesz czasu teraz, to za 30 lat będziesz zmuszony poświęcić go o wiele więcej, czekając, w kolejkach do lekarzy. Zmotywowany?

6. Zastosuj odpowiednią dietę

Jeżeli jesz byle jak, często spożywasz słodycze, fast foody lub inne śmieciowe żarcie, to zmień to. Jeśli nie wiesz jak, poradź się dietetyka lub poszukaj porad na blogach prowadzonych profesjonalnych trenerów czy dietetyków. Joanna Stojek, tłumaczy, jak ogromny wpływ ma odżywianie, na nasz organizm.

– Aby czerpać z życia pełnymi garściami, czuć energię do działania, od rana do wieczora i funkcjonować pełną parą, musisz dostarczać sobie najlepszego paliwa, czyli dobrej jakości tłuszczów, które wspomogą twoją gospodarkę hormonalną, odpowiedniej ilości białka, które podkręci metabolizm, wzmocni mięśnie i zbuduje dobry nastrój, a węglowodany złożone, w ilości dopasowanej do intensywności życia zapewnią prawidłową pracę układu pokarmowego i wspaniały humor, który będziesz czuć, w każdej komórce ciała. Natomiast cukier, pod każdą postacią, osłabia układ odpornościowy, trawienny i nerwowy. Nie bez kozery nazwany jest „białą śmiercią” – jedyne co odżywia, to potencjalne nowotwory i inne choroby metaboliczne. To samo z przetworzoną żywnością, typu fast food. Omijaj tego typu „jedzenie”. Wyrwać się z cukrowego uzależnienia (cukier uzależnia podobnie do opiatów, czy pochodnych amfetaminy i ma podobne działanie w mózgu – oszukując go, powoduje błędne koło), jest niezmiernie trudno, ale warto. Po miesiącu odpowiedniego odżywiania (nie myl odżywiania z „dietami”) poczujesz przypływ energii, motywację do podejmowania nowych wyzwań i kontynuacji twojej nowej, zdrowej drogi do lepszego jutra, do pięknej sylwetki, do wspaniałego samopoczucia i zdrowia.

7. Nie słuchaj ludzi, którzy w Ciebie nie wierzą

, a zamiast wspierać i motywować, dołują i stale narzekają. Odnajdź motywację w tych, którzy Cię inspirują, emanują pozytywną energią i zarażają nią innych. Wszystko jest możliwe, jeśli tylko chcesz! Pewne rzeczy wymagają tylko odpowiedniego nastawienia, dużych nakładów pracy oraz sporo wytrwałości, w dążeniu do celu.

8. Znajdź osobę, która Cię inspiruje

lub mentora, który będzie twoją codzienną motywacją, do realizacji zadań oraz osiągania celów, w życiu zawodowym i prywatnym. W zależności od swoich potrzeb możesz znaleźć odpowiednią osobę, która poprowadzi Cię przez drogę do sukcesu, uwierzy w Ciebie i zarazi pozytywną energią. Może to być trener personalny, ksiądz, sąsiad, twoja mama, brat, czy przyjaciółka. Może to być osoba, z którą się spotykasz lub osoba, którą znasz tylko wirtualnie. Najważniejsze jest to, aby odnaleźć inspirację i motywację wśród ciekawych i pozytywnych osób, które z optymizmem patrzą w przyszłość.

9. Podejmując decyzje, które mają wpływ na twoje życie i karierę, najpierw przemyśl je dokładnie.

Przeanalizuj wszystkie plusy i minusy, bo podejmowanie, niektórych decyzji wyłącznie pod wpływem emocji, bez przemyślenia, może mieć negatywne skutki.

10. Dokształcaj się.

To zawsze pomaga, w osiąganiu sukcesów, nie tylko w karierze.Człowiek powinien uczyć się całe życie, żeby się nie uwsteczniać. Podobno ćwiczenie umysłu pomaga w zapobieganiu demencji starczej. Dlatego, abyśmy żyli świadomie i aktywnie, przez długie lata, warto trenować nie tylko ciało, ale i umysł, dzięki czemu nie zabraknie nam energii i motywacji do wyznaczania sobie nowych wyzwań i osiągania sukcesów, w każdym wieku.

Do posta dorzucam motywacyjnie ORGANIZER (planer), w dwóch wersjach – Standardowej (z godzinami od 7.00 – 20.00) oraz Uniwersalnej z możliwością wypisania własnych godzin. Może on posłużyć każdemu. Organizer można wydrukować, na każdy tydzień roku, w formacie A4, a nawet większym – kto jak woli. Poniżej pliki do ściągnięcia 🙂

Organizer – wersja standardowa

organizer_standardowy

Organizer – wersja uniwersalna (bez wypisanych godzin)

organizer_uniwersalny

Dodaj komentarz